värdelös....

Måste bara få skriva av mig lite, sen får ni tycka vad ni vill....

Gud va jag känner mig värdelös...

Var idag på bvc och vägde Isak. Nu har han gått ner i vikt från 4505 till 4390! Åh jag vet inte vad jag ska ta mig till, mina bröstvårtor gör så ont och har fått en lätt mjölkstockning i ena bröstet...

Vill ju kunna amma, men nu när jag ser att han går ner i vikt fast vi har ammat med jämna mellanrum så funderar jag ärligt på att ge upp det.

Känner mig så värdelös... vill så gärna att han ska må bra. Vill inte att han ska gå ner nå mer nu. därför tar jag det här beslutet...

Ska ta med min mamma till bvc nästa gång han ska vägas.... Orkar inte med att höra nå skit...


Kommentarer
Postat av: Nelly

Men älskade vännen.. har de inte sagt att de är normalt att dem går ner i vikt i början? Och känner du att det inte räcker med bara bröstmjölk ge ersättning oxå. De gjorde jag till slut för jag orkade inte amma i flera timmar om dagen varje dag.. Jag kunde ju sitta med vilda på bröstet upp till 5 timmar åt gången.. just för att hon inte blev mätt. Jag ville oxå amma men ibland funkar de inte. Då får man lyssna på kroppen och på sitt barn och helt enkelt ge ersättning. Du är absolut inte värdelös !! Du är en toppen mamma till lilla Isak! Puss och kram Nelly

2011-03-17 @ 12:29:59
URL: http://nellywargkelius.blogspot.com
Postat av: valeria<3 20 år och lyckliggravid!:)

Åh Förstår hur hemskt det måste kännas, men det är ju helt normalt att barn går ner i vikt första tiden, börja ge ersättning också ifall du är orolig =)

Du gör det bra! KRAM

2011-03-17 @ 12:45:42
URL: http://mittunder.bloggplatsen.se
Postat av: Sofia

DU ÄR INTE VARDELÖS!

Jag vet precis hur du känner dig, jag hade det likadant! Vilken ångest jag hade, och ja, jag kände mig också värdelös för att jag inte kunde ge mitt barn mat. Mina bröstvårtor var helt tasiga!

Jag har gett min lille enbart ersättning sen han var 2½ vecka. Och han mår jätte bra!

Man måste bara se bort från all press. Isak mår lika bra med ersättning! Jag lovar.

OCH är mamma glad och lycklig så är bebis glad o lycklig.

Om du vill prata mer så vet du vart min mejl/blogg är så hojta bara!!!

Det kommer gå så bra!

Kraaaaam..

2011-03-17 @ 14:11:49
URL: http://ensofiar.blogspot.com
Postat av: Anonym

du är inte världelös,



när jag bestämde mej för att sluta amma när eddie var 2½ månad tog ja med mej min mamma till bvc å sa att ja vela börja med ersättning. då kunna mamma hoppa in iaf dom sa ifrån ;)

2011-03-17 @ 15:37:27
Postat av: Nelly

Lyssna på oss Emelie.. ersättning funkar perfekt och och Isak kanske blir mättare och du får mer vila. =) Jag tror många mammor känner sig värdelösa i början.. de gjorde jag med. Faktiskt så myckte att jag hamna i en förlossningsdeprition när vilda var 7 dagar gammal.. jag hade de kämpigt med att amma från första början och gav upp när jag hamna på sjukhus för njurarna och då var Vilda ca 3 veckor.. jag kände mig befriad från all press och mådde mycket bättre när jag sluta amma och Vilda ÄNTLIGEN kom upp på den normala kurvan.. hon hade ju en egen kurva i vikten hela tiden och hon låg alltid under.. Inte va ledsen vännen och kom ihåg att du inte är värdelös!! Du är allt för lilla Isak och som Sofia skriver så måste du må bra för då mår Isak bra. =) STORA STYRKE KRAMAR TILL DIG!!

2011-03-17 @ 15:37:36
URL: http://nellywargkelius.blogspot.com
Postat av: malin thoris

nej, du är verkligen inte värdelös! Vissa (som jag själv) har lite mindre mängd mjölk i brösten och då får man ta till ersättning, det har vi gjort nästan ända från starten. Vi ammar så gott vi kan men det räcker aldrig till och abra blir aldrig riktigt nöjd. Hon får ju allt som jag kan ge och det är ju huvudsaken det. barn håller sej mer friska och och det är bra för framtiden om dom får bröstmjölk...men samtidigt måste dom ju överleva oxå. Det är ju så mysigt att amma, man kommer så nära, så amma varannan gång då :) Smärtan kommer även gå över, det var ett helevete för mej i början..men allt känns bra nu! Kramar!

2011-03-17 @ 17:20:28
URL: http://analin.musicblogg.se
Postat av: Kusin vitamin

Du är inte värdelös,du är en jättebra mamma.

Jag har gett Alvin ersättning sen han föddes,för jag fick inte igång amningen. Det har funkat jättebra.

Jag körde med NAN ersättning, semper funkade inte lika bra,han fick mkt magknip av den. Det här kommer du att greja så bra!! Kramar på dig!

2011-03-17 @ 17:28:33
Postat av: likkan

Äsch då, det är ju normalt att de går ner lite i vikt i början, det vet du väl? :P Tilda och Tim gjorde också det... (de andra kommer jag inte ihåg).

Har du testat bröstpump? Nu är ju inte jag så jätteinsatt i ämnet, men det skulle ju kunna hjälpa mot sårigheten iallafall. Sen finns det salvor man kan köpa.



Men det viktigaste är nog att du släpper all press och stress, vilket inte kan vara det lättaste förstås... Men det skulle underlätta för dig om du gjorde det :)

2011-03-17 @ 17:51:39
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0