tror jag har bestämt mig!

Allting känns så konstigt. Jag oroar mig så fruktansvärt mycket!
Isak vägde 4390 den 4 mars. Så fick lov att börja ge han mat oftare för att få han att gå upp i vikt. Så tre dagar senare vägde vi han igen. Då var han uppe i 4505, det var en otrolig lättnad...
Men nu över en vecka efteråt så har han gått ner, fast han ätit lika ofta. Tror att det är min mjölk det håller på att bli något fel på.....

Så tror jag trappar ner sakta men säkert med amningen och börjar med ersättning. Vill så gärna att min älskade son ska gå upp i vikt och må bra. Och det verkar inte fungera med amningen så får ge han ersättning.
Direkt jag började med det idag så känns det verkligen som en sten föll från mitt bröst. Det känns så skönt att veta att man slipper pressen och pinan att använda brösten som gör så ont. Och att äntligen veta hur mycket han får i sig!

Nu kan jag äntligen må bra och han också förhoppningsvis <3

Tack för alla kommentarer! <3 Det hjälpte verkligen att få mig att sluta deppa. börjar med ersättning så både jag och lilla Isak kan må bra <3


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag vet vilken otrolig lättnad de är när man verkligen har bestämt sig! Man blir helt plötsligt en starkare människa/mamma och hanterar all stress och press kring amning och i största allmänhet mycket bättre! För mig blev allt mycket lättare iallafall! :) massa kramar!

2011-03-18 @ 07:06:15
URL: http://Ensofiar.blogspot.com
Postat av: annica

När alfred föddes vägde han 4440 g, och nu vid 2 års ålder 11 kg, alldeles för lågt säger doktorn, men alfred mår hur bra som helst och är som vilken annan unge. Tänk inte för mycket på vikten, det är hur han verkar må man ska gå efter. :-)

2011-03-18 @ 11:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0