16/1 : ett halv år som rökfri!

Så här länge har jag aldrig klarat mig utan ciggaretter någon gång förr.... =D Känner mig så himla stark nu! Jag kommer nog förhoppningsvis att klara detta!!!! Klart man saknar att gå ut och ta den där ciggaretten, men sen då.

För det första så riskerar man

  • sin egen hälsa och andras också
  • för det andra så slösar man onödigt mycket pengar på det.
  • Konditionen blir sämre
  • man riskerar att dö tidigare

Om man ser på fördelarna då.

  • Man sparar så otroligt mycket pengar som man kan lägga på roligare saker
  • Konditionen försämras inte
  • Hälsan är bättre
  • man luktar mycket godare
  • man ser mycket fräschare ut
  • Man mår bättre och är förhoppningsvis inte lika grinig ;P

 

Min älskling har varit snusfri i ett halvår, eftersom han var så otroligt gullig och slutade samtidigt som mig <3 Inte många som skulle göra så <3 Han är verkligen bäst, underbarast och vackrast!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Lika stolt över dig som jag är över mig själv :) Har min lille son som är 1 månad nu, har vart rökfri sen 21 april. Hoppas de fortsätter så bra som de gjort hittils :)



Kram

2011-01-21 @ 12:47:02
Postat av: sandra

bra jobbat! Inte bara bra för dej utan jätte bra för ditt barn ockås! som slipper ökad risk för allergier mm. Hoppas du klarar dej även när graviditeten är över speciellt om du ska amma! =) Hoppas förlossningen går fint och att bebisen blir en frisk stark och glad lite krabbat!

2011-01-21 @ 17:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0