Glukosbelastning och barnvagnsletning!

Ja idag har jag varit och druckit det där äckliga sockervattnet för andra gången den här graviditeten.
Men den här gången hade dom haft i dubbelt så mycket socker kändes det som och jag fick lov att dricka upp det inom 10 minuter och sen sitta och hålla mig i två timmar för att sedan pissa i en mugg =P
Det var dom längsta två timmarna på länge. Och har aldrig känt mig så illamående som jag gjorde efter att ha svept i mig det där äckliga vattnet!
Sen sa även sköterskan att jag fick lov komma dit och säga till om jag spydde, för då fick jag lov att göra om allt igen. Så även hur dåligt jag mådde så satt jag och höll det där inne, så jag slapp dricka det äckliga vattnet igen =P
Men allt såg bra ut iaf =) Alltså inge gravidiabetes för min del =D



Idag har bebisen varit väldigt livlig <3 Känt riktigt tydligt utanpå magen hur den vänt sig och hållt på där inne <3
Vårat älskade lilla mirakel <3

Nu har barnvagns letandet kommit igång, det är ju en hel djungel där ute med barnvagnar. Så himla svårt att veta vilka som är bra! Men har fastnat för emmaljunga barnvagnar. Ja iaf 2 av dom !
På lördag ska vi åka till mora och förhoppningsvis beställa någon vagn och bilbarnstol =) Börjar ju bli dax nu. Snart kommer jag ändå inte orka på att springa i affärer. Så lika bra att fixa dom stora sakerna. Så jag kan fixa dom små sakerna sen när jag är ledig och har tråkigt om dagarna =)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

På tal om det så har jag endast två veckor kvar av plugget imorgon =D Ska bli så himla otroligt skönt att slippa pina sig upp på morgon och göra någoting som man varken har motivation eller ork till!


Nej nu ska jag mysa ner mig i soffan med min älskade <3

herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0