Recept dumlekakor =)

Ja jag lovade ju att skriva receptet på dumlekakor utifall någon skulle råka vara intresserad =)



Det du behöver :
  • 200g Smör
  • 2 dl florsocker
  • 4 3/4 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 tsk vanlijsocker
  • 12st dumle
Så här gör du :
Rör ihop smör och socker smidigt. Sedan rör du i de övriga ingridienserna förutom dumlen.
Låt degen vila i ca 30 min. Efter det rullar du degen till en rulle och skär sedan 24 bitar.
Forma bitarna till bollar och tryck i en bit dumle. Lägg kakorna i små kakformar. Grädda i mitten
av ugnen på 200 grader i ca 10 min.

Så där har ni receptet på dumlekakorna! Hoppas dom blir lika goda som mina blev =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0