Föräldragrupp och barnmorskan

Ja den här veckan har det varit riktigt fullt upp. =)



I måndags var det dax för andra föräldrakursen. Alltid lika roligt och mysigt att sitta där och höra när barnmorskan pratar om vad som kommer att hända osv. =) Pratade bland annat om smärtstillande och vad vi ska göra om vi inte hinner fram till falun innan ungen skulle råka vela titta ut =) Så nu känns det lite bättre iaf, utifall man skulle råka bli en av dom som får lov att föda i bilen, vilket jag inte hoppas på!! =P

Tisdagen, då var vi på våran sista föräldrakurs =/ Tycker det har gått så snabbt och vill egentligen gå på fler, men men =/ Då handlade det iaf om när ungen hade kommit ut =) Mycket om amning och sånna grejer! Åh jag längtar så fruktansvärt mycket. Nu får tiden ta och gå ÄNNU fortare!!! =P

Onsdag, idag alltså =P så har jag varit på besök hos barnmorskan igen, reine kunde tyvärr inte för han blev iväg skickad på nå jobb. Men allt såg bra ut med våran lilla bebis <3 Och min mage hade nu måttet 29 cm!!! =D Den börjar bli stor nu Hehe!! Och bebisen hjärtslag låg på 144 =) Och allt annat såg bra ut, mitt järnvärde hade gått från 111 och upp till 127! så det var jätte bra =D Då räcker det alltså med 2 järntabletter per dag, som tur är !

Torsdag, ja då är det dax för mitt sista prov! Hoppas verkligen jag klarar det!!! Det hade varit så otroligt skönt att bli av med plugget nu! Bara få vara hemma och göra det man vill. Håll tummarna för mig imorgon klockan 9!!! För då gör jag provet.



Kommentarer
Postat av: fam. Andersson-Lindblad

hur är de att vänta bebis? Vad planerar du att ta med dig till BB?

Kom in till babyvärlden och diskutera på forumet med oss! Ju fler vi är desto mer kan vi dela med oss av våra erfarenheter.Så kom in på www.babyvarlden.se!



Ses vi där?! :) Ha en toppen kväll! Mvh Lillemor

2010-12-01 @ 20:26:47
URL: http://jimmylotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0